Blockchain i videojocs, a la tercera trobada de DeviCAT

Devicat | PROA

Del ‘free to play’ al ‘play and earn’: la pròxima revolució dels videojocs centra la tercera trobada de DeviCAT

El futur del blockchain aplicat al món dels videojocs protagonitza la tercera trobada de professionals organitzada per DeviCAT.

“Si una persona pogués jugar al mateix joc i amb la mateixa qualitat, però al mateix temps n’obtingués un retorn, a poc a poc pivotaria cap a aquesta opció”. Aquesta és la tendència que Manel Sort, CEO i fundador de l’empresa G4AL (Games for a Living), veu plausible i desitjable en el món dels videojocs, tal com va explicar a la tercera trobada de DeviCAT organitzada el passat 26 de maig al Disseny Hub de Barcelona. El futur del blockchain aplicat al món dels videojocs va protagonitzar la jornada.

Aquest horitzó, però, encara sembla llunyà, en la mesura que les criptomonedes són una tecnologia disruptiva i encara opaca que no genera prou confiança, i que la qualitat i la jugabilitat dels criptojocs encara no són prou atractius. No obstant això, “el mercat està madurant molt”, va afirmar Sort, i “el fet de jugar a un videojoc on l’empresa torna a la comunitat una part del que guanya és una evolució natural i positiva”.

En aquesta transició del free to play al play and earn, que podria arribar a convertir-se en un fenomen de masses, G4AL ha apostat per dos gèneres: el turn based RPG (jocs de rol que es juguen per torns) i els puzles. Un exemple del primer tipus és Elemental Riders, que acaba d’aparèixer en una versió beta. Pel que fa als puzles, la plataforma compta amb el joc Millionaire Wars, que consisteix a recol·lectar gemmes. Són jocs propis, però G4AL vol obrir la seva plataforma a tercers per incubar nous projectes.

I com funcionen els criptogames? Com en la majoria de videojocs, invertir-hi hores equival a superar etapes, pujar de nivell i obtenir recompenses, com noves habilitats o personatges, que permeten gaudir del joc a un altre nivell. El que permet el blockchain és convertir aquestes hores de dedicació en NFT (tokens no fungibles) per tal de vendre’ls a jugadors que busquen dreceres a l’hora de viure l’experiència completa del joc. El valor obtingut es pot cobrar directament o destinar-lo a una causa social a través de la mateixa plataforma.

Així doncs, els beneficis del videojoc es reparteixen entre els propis desenvolupadors i publishers, la comunitat que dona valor als tokens i la creació de noves fitxes que enriqueixin el videojoc. Per això, les grans companyies no estan apostant per aquest format.

Amb la voluntat de democratitzar aquesta nova forma de jugar, G4AL compta amb diferents eines, com un kit de desenvolupament de software per a videojocs amb blockchain, un espai per crear i comercalitzar NFTs i tokens o un mercat de compra i venda d’aquests valors.

Open Mic d’empreses catalanes de videojoc

Abans d’aquesta xerrada, la trobada de DeviCAT es va iniciar amb una sessió d’Open Mic en què tres empreses catalanes que han innovat en el món dels videojocs van explicar els seus darrers projectes:

  • Ramón Santamaría va presentar Raylib, una llibreria de programació amb recursos per facilitar la creació de videojocs, i rImageShield, una aplicació per amagar missatges de copyright dintre d’imatges.
  • Saverio Caporusso, CEO de Troglobytes Games, va parlar de Blind Fate: Edo no Yami, un joc d’acció poc convencional que ens porta als contes populars japonesos robòtics.
  • Maria Amaro, responsable de comunicació de Petoons Studio, va transmetre la màgia de Searats, la història d’una tripulació de mariners convertits en rates per una bruixa, que està fet amb animació tradicional frame by frame i entorns 3D.
  • Javier Ramello, co-fundador de Herobeat Studios, va parlar d’Endling, una aventura ecològica que ens situa al caire de l’extinció i que ens posa en la pell d’una guineu i els seus cadells per intentar salvar-se. La dinàmica del joc, que ens fa tornar a llocs que ja havíem visitat, permet copsar la degradació accelerada del món.

Quarta trobada de DeviCAT, el 22 de juny

Si vols participar a les trobades mensuals amb professionals del sector dels videojocs, escriu a social@devi.cat. També pots seguir el compte de Twitter @Devicat_ per mantenir-te informat dels pròxims actes de l’associació. T’avancem que la quarta trobada de DeviCAT tindrà lloc el pròxim 22 de juny del 2022.