Estic convençut que, quan fem una mirada enrere d’aquí a uns anys (no gaires, segurament), assenyalarem l’època en què ara vivim com un moment de transició clau en la història de l’audiovisual i en la manera en què les productores connecten amb una audiència diversa i global. Com una cruïlla apassionant on el bagatge de dècades experimentant (i somiant) amb la narrativa transmèdia es troba amb una generació d’espectadors amb les eines, la intuïció i les ganes d’esdevenir un públic actiu i, en definitiva, creador.
L’evolució que el contingut digital ha experimentat en els darrers anys, potenciada pel sorgiment de xarxes socials i plataformes cada cop més obertes, ha creat una autèntica disrupció en la lògica dels continguts d’entreteniment. Només cal fixar-se, per exemple, en com TikTok ha permès a milions d’usuaris crear micronarratives i generar fenòmens virals que desafien la lògica de l’algoritme. O, també, en com Roblox ha esdevingut un entorn que fomenta la cultura de la col·laboració i la cocreació de mons i experiències al món infantil.
El nostre rol com a productors ja no pot ser el mateix que abans-d’ahir. A DeAPlaneta Entertainment tenim clar que, com a indústria, podem aprendre i beneficiar-nos molt d’aquestes plataformes socials que ens brinden un feedback en temps real, fiable i sense filtres, que convé escoltar i tenir en compte. Per aquesta raó, les estem introduint en la concepció de totes les nostres produccions, i hem creat una unitat de Gaming per explorar noves vies de fer créixer les IP que surten d’aquestes produccions tant infantils (MILO, Magic Lilly) com de ficció (Detective Touré, A qué estás esperando).
El missatge que ens fan arribar les plataformes interactives, i per extensió el nostre públic, és transparent: no n’hi ha prou amb oferir continguts perfectament tancats i acabats, sinó que hem de ser còmplices d’aquesta Intel·ligència Creativa, arquitectes d’un terreny de joc inclusiu, que permeti a cada mirada desenvolupar-se al seu ritme i segons les seves preferències.