La crisi de la COVID-19 accelera un nou paradigma en la relació de les empreses i les IP. Els models tradicionals basats en el business to business ja no casen amb l’esperit de la generació Alpha, la més híper connectada de la història. Davant d’un panorama exponencialment multi-pantalla, hem d’elaborar estratègies de propietat de les IP que abastin també les possibilitats del metavers, el mercat dels NFT i l’economia virtual.
En diversificar-se i fragmentar-se l’abast de les nostres IP, cal contemplar el producte més enllà del seu impacte clàssic. Hem de crear una estratègia global que englobi els espectacles en viu, l’esdeveniment especial (sigui físic o digital), la ficció seriada i el món dels videojocs, i que s’involucri dins l’univers de les xarxes socials i del metavers.
Especialment dins de les IP infantils, hem de valorar el seu potencial social, interactiu i de venda digital abans de començar una campanya que englobi totes les branques possibles de l’entreteniment en el segle XXI. Les noves generacions viuran a través de les seves pantalles, connectant amb altres éssers humans a través de plataformes i xarxes socials cada vegada més immediates (com ja succeeix, per exemple, a TikTok), obligant-nos a captar la seva atenció en el menor temps possible en un mercat cada vegada més competitiu.
L’estratègia de DeAPlaneta Entertainment vers aquest nou món és ampliar la nostra cerca habitual d’IP cap a les IP “nínxol” que tinguin el seu origen en el món digital i es facin fortes en aquest entorn per després, si és possible i profitós, reconvertir-les i/o adaptar-les en el món físic.