BLISS Pictures

PROA | ProAnimats

Un any ple d’aprenentatges

Article de l’equip de BLISS per a l’InfoPROA del 21 de juny: Maria Soler Chopo, Tomás Peña, Pau López, Gerardo del Hierro, Teresa Carril i Maria Burgués

Al mes de febrer tot just va fer un any des que vam unir-nos a PROA. En aquell moment, feia pocs mesos que havíem decidit endinsar-nos per primera vegada en l’univers de la producció de contingut cinematogràfic, ja que fins aleshores ens havíem dedicat exclusivament a la publicitat. El primer fet del qual ens vam adonar és que es tracta d’un terreny que té la seva idiosincràsia, protocols i metodologies pròpies. Al principi, tota aquesta quantitat d’informació pot resultar complicada d’assolir, fins i tot pot arribar a aclaparar, ja que hi ha molt coneixement per aprendre ràpidament i noves praxis que, almenys per a nosaltres, eren força desconegudes.

Així i tot, l’experiència d’aquest darrer any ens ha demostrat que escoltant, preguntant i passant a l’acció amb il·lusió i prudència, a poc a poc hem anat aprenent a transitar el particular camí d’aquest sector. Una indústria que demana paciència, perseverança i estratègia.

Les resolucions dels ajuts, les respostes de les plataformes, els resultats en la distribució d’una pel·lícula en festivals… Tota aquesta sèrie de processos demanen temps, resiliència i visió creativa per cercar noves vies o col·laboradors.

Més enllà de tota la part burocràtica i feixuga que també caracteritza la producció cinematogràfica, una cosa que hem pogut apreciar durant aquest primer any ha estat la qualitat gregària del sector. L’exemple més clar d’aquest funcionament grupal és la mateixa PROA: una xarxa professional de productors que ha estat creada precisament amb l’objectiu d’acompanyar-se i de donar-se suport per arribar més lluny i impulsar la indústria i el talent local. Gran part d’aquests professionals compten amb una llarga i sòlida trajectòria dins del sector i coneixen els processos a la perfecció, la qual cosa permet a les productores més joves aprendre dels seus consells i nodrir-se de la seva experiència. La cooperació entre les diverses empreses que configuren PROA genera un clima d’empatia i un valuós trànsit de coneixement que enriqueix tant els socis de la federació com el conjunt de la indústria cinematogràfica.

Estem molt contents del camí que hem traçat aquest any. Continuem treballant dia a dia i sumant experiències amb la il·lusió de veure créixer els projectes que estem desenvolupant.